Assalamualaikum :) i'm Munirah. this is my blog. i'm writing things that bugged in my mind, do respect me if u wanna me to respect u :) family . friends . him :) they are all mine. i become stronger with them by my side :)
Lilypie First Birthday tickers

Friday, April 29, 2011

day 1 - 10 things bout me .

mari kite mulekan 10 things in 10 days . tak tahu boleh rujuk situ lah :D malas nak explain dah.. shall we start munirah ? yes we can ! (boo diri sendri lah ;p )

1. nama penuh. Munirah Dianuddin :) aku bangga dengan nama aku.. ce tengok URL aku.. name penuh bukan ? kalau kau orang search kat fb pon..1 ni jelah yang kuar..sebab Dianuddin ( nama ayah aku ) tuh 1 dalam 10 ribu (?) kot.. munirah ? merata rata ada :D haha cik epal tu pon name die munirah jugak an ? femes i uuuu :D ( perahsantan sungguh aku :p )

2. hape ehhh ? kelulusan aku kalo nak carik kerja memang orang sume tak nak lah kan ? aku sedang tanam anggur di rumah bersama kakak sulong aku.. aku tengah cuti sem and same goes with her :D ( asal sebok sebut minah ni plak ? haishhh ) aku nak kerja yang senang segalanya untuk aku and balik awal rumah . ade sesape rase nak tamapr  bagi aku kerja tak ? owhhh lupe ++ gaji 1+++ sahaja :D haha sure penampar je aku dapat :D haha

3. ni aku konfius sikit lah kan nak jawab kalau orang tanya asal mana sebab aku selalu ingat yang asal mana = kau lahir kat mane.. tapi biler jawab sume kate.. lahhh.. budak kedah ke ? okeyhh tak..lahir je sane.. dibesarkan digemukkan dipandaikan di selangor darul ehsan :) tapi memang merempat rempat lah an :D haha tapi banyak je hidup aku kat gombak je.. pathetic bukann ? haha sek ren gombak utara, sek men sg.pusu ( ni gombak gak ), sek men tek gombak , matrik uia kat pj ( yang ni naseb lemak aku baik sikit lah an ) next station ( insyaAllah , doa sume untuk aku ) UIA GOMBAK :D see ? gombak juge.. sile lah jodoh aku kahwen jauh jauh sikit ( gatal tahap gaban dah :D ) haha macam terengganu ke ? auwww !

4. adik beradik aku ade 5 je..aku second :) aku ade sorang kakak , due adik laki and last sekali sorang adik perempuan annoying comel macam aku :D haha

5. aku suke warna BIRU :) sangat okeyhhh.. haha sume benda nak carik pon nak biru :D haha tapi 'blue' tu len tak lah okeyhhh :D haha belom mase nya lagi ( mood gatal dah nak datang lagi nih ) haha bahayeee :D

6. tabiat pelik 1, aku de satu prinsip ni taw.. kalo dah penat alang alang tu wat je sume keja baru boleh rest :D haha faham tak ? maksudnye.. ermmm contoh cenggini.. kalo aku baru balik dari jalan jalan ke hape then aku tak trus tido or rehat.. aku g basuh kain dulu mandi dulu kemas kemas barang bagai then baru nak rest :D haha bagi aku pelik lah kot (?) orang len balik terus tido membuto :D

7. i treat people the way they treat me :) bukan maksud aku balas dendam ke hape.. maksud aku.. kalo orang tu memang jenis lembut longlai bercakap sopan and so on.. aku pon camtu lah jugak biler cakap dengan deorang nih :D tapi kalo dah perangai baik hantu macam haku..camtu lah jugak aku layan kau orang :D haha kalo macam terasa i do treat u badly, well i guess thats the way u treat me :p

8. hape lagih ye.. hurmm aku anak ayah :D memang lah mak aku yang lahirkan aku and mereka berdue yang besarkan aku and didik aku menjadi manusia terbaik macam sekarang nih ( okeyh over sket :D ) tapi aku seriusly lagi rapat ngan ayah :) kecuali hal enchik itu je aku tak cerita :D sume aku cerita kot.. A-Z :D

9. aku cepat marah and cepat cool :) cume time tengah marah tu jangan dok sebok lah..kang ade kaki melayang kang :D haha okeyh tak lah dasyat camtuh :D haha biler marah.. i really do need my own time nak cool down balik :)

10. ni benda peik aku lagi satu lah an..aku kalo muntah je.. mesti keluar merah merah dekat muka terutamanya keliling mata.. owh tolong jangan tanya aku nape..sebab banyak kali dah jumpe doktor and takde satu pon yang boleh bagi aku reason yang baik.. and the worst reason i ever had was, 'kamu mungkin tonyoh mata kamu, kamu mungkin tak sedar.. and darah tu KELIRU then spread lah.. HUH? aku mungkin bukan budak perubatan and aku even hate science subj, tapi aku tak rase lah an that was a good reason :D serius lepas aku jumpe doktor tu..aku dah taknak diratwat oleh die :D haha

ni 10 perkara tentang aku.. how about u ? feel free to drop urs kat comment okeyh :)

p/s : entry ni sebenarnye nak post semalam.. tapi aku ade prob sket dengan benda internet nih..tak leh nak post..jadi baru post sekarang :D

2 comments:

Ade said...

wee wee sekolah sungai pusu jugak? :)

munirah said...

ha'a :) tapi kite tak pernah jumpe kot.. sebab aku kuar sek form 4 and kau form 4 baru masuk kannn ? pertukaran :D