Assalamualaikum :) i'm Munirah. this is my blog. i'm writing things that bugged in my mind, do respect me if u wanna me to respect u :) family . friends . him :) they are all mine. i become stronger with them by my side :)
Lilypie First Birthday tickers

Saturday, April 9, 2011

kenapa merajuk cepat sangat ?

mesti manusia manusia yang bernama lelaki banyak fikir, 'ape lagi yang tak kena nih ? asyik merajuk je perempuan bini awek kawan aku ni' . haaa..meh cni ceq nak habaq mai nih..mai rapt sket ( okeyh stop with the slang utara kau wat jadi huduh  )

okeyh..mostly perempuan ni memang sangat sensitif okeyh ! nafsu 9 kannn :D tu termasuk lah emosi mereka kami sekali :D

aku bace benda ni banyak and experience dari aku pon banyak :D and kawan kawan and perempuan perempuan dan seangkatan dengan nyer :D tamau cakap banyak..khajaaaa :



1. mengongkong . part ni an..sket sket kongkong okeyh lah..jangan lah over sangat boleh bikin panass woo :D tapi ni bukan tok laki je..untuk para ladies juge U :D aku sangat mengamalkan : kau tak suke jangan wat ! ( tapi biase lah manusia lemah cam aku nih :D  wat je )

2. ego . nasib baik u kurang :D ini ini ini..sume laki ade ego masing masing an ? so do we ladies wokeyh ! rendah kan sket ego..say sorry, tak salah bukan ? untuk wanita yang dicintai juga an ? :D

3. suka cuci mata . ini memang lumrah manusia pantang tengok puan cantek laki hensem sket mata mesti toleh an ? tapi berpada pada lah :D kat depan awek ke bini ke takkan nak wat jugak an ? memang merajuk lah :D

4. pentingkan kawan-kawan . aku faham biler orang cakap..awek tak kekal..boleh clash..tapi kawan sampai biler-biler kot . okeyh tu kawan SEJATI je okeyh ! kawan tikam kawan ? okeyh tu bkn ape yang aku nak cakap..tapi kalo dah kuar dengan awek and then sudden member kol suh amek die..pkir lah sket..kau tengah on date kot ! merajuk itu perlu ! :D and lagi..kalo dah tiap-tiap minggu hangout dengan member, tak salah bukan spend mase untuk yang tersayang jugak ;:D

5. tak tahu menghargai . ini boleh bikin panas woo ! haha tak hargai ape yang kekasih hati kau bagi..sape tak sakit ati merajuk memang tak punya perasaaaaan kot ! haha dah bagi barang ke hadiah ke cube lah hargai sket..jage elok elok.. simpan letak dalam muzium ke ( okeyh tu over :D ) tapi atleast hargai nya dengan menjage sepenuh hati kan lebih baik bukan ?

6. meninggikan suara . kalo memang salah..cakap elok elok kan baik bukan dari kena meninggikan suare ? wanita mudah menangis kot kalo kena marah or ditinggikan suara sket :)

7. membandingkan dengan wanita lain. fuhhh ni hot je kalo kena kot ! haha sesape pon tak suke wokeyh dibandingkan dengan perempuan lain..kiteorg rase tergugat + menyampah nanti ! haha dibandingkan dengan ex korg lagi menyampah woo ! jangan lah ye :D

8. main kayu tiga . okeyh yang last ni sangat tak leh trime okeyh ! ( kalo aku..fuhhhh merana lah babe ! ) haha tapi kalo rase macam hanya salah faham.. g lah explain..rendah kan ego sket say sorry :) sweet bukan ;) haha tapi itu pon kalo betul sayangkan hubungan korg lah :)

dalam banyak-banyak an..1 je conclusion yang aku nak wat..ni untuk due2 lah eyhh :D kalo tak suke, JANGAN BUAT ! senang bukan :D 

p/s tips ni untuk orang yang nak je hubungan die kekal bahagia selamanya hingga ke liang lahad insyaAllah :) kalo taknak, takyah wat lah :D

p/s/s ini just pendapat aku..punyer suke aku lah an ? blog aku :D haha tapi pape pon salah ke betul ke rase cam tak kena je..kindly can leave ur comment :)

2 comments:

Anonymous said...

yeahh, tak suke jangan buat :)

munirah said...

betul betul betul :D