Assalamualaikum :) i'm Munirah. this is my blog. i'm writing things that bugged in my mind, do respect me if u wanna me to respect u :) family . friends . him :) they are all mine. i become stronger with them by my side :)
Lilypie First Birthday tickers

Saturday, December 31, 2011

hello 2012 !

assalamualaikum :)

"dalam keghairahan menyambut tahun baru yang beberapa jam saja akan tiba, renungkan sejenak, apa amalan kita sepanjang tahun ini? apa yang kita dah buat? adakah bnyak yang sia-sia?? atau sebaliknya? adakah bnyk murka yg dijemput atau, redha yg dicari , renungan seketika, supya tidak terlalu ghairah menyambut tahun baru, sedangkn bertambah nya tahun, kian singkatlah usia, teruskn hidup, nikmati hidup, bersma amalan dan ketaqwaan, bukan dengan kemungkaran , langkahlah dengan diri yang baru, bukan msih yang lama, terus baik, bukan makin jauh ~" 

aku mulakan entry selepas salam dengan status adek aku kat fb haha okayhh aku tahu macam kontra ke kan adik ngan kakak ? dia sekolah kat SAMTSSAAS tahu (?) tak tahu google, malas nak cerita sal sekolah dia .

yup 2012 coming tonight tepat pukul 12.01 pagi, ramai nya manusia berpusu-pusu keluar rumah untuk countdown tengah malam ni, tak lupa juga yang berada dirumah juga bakal countdown *kalo tak tido lagi lah kan haha.

tapi dalam sedar tak sedar sebenarnya malam ni jugak akan banyak tertanam nyer benih benih haram dari pasangan pasangan couple di seluruh malaysia mahupun dunia, makanya dinasihatkan agar yang mempunyai anak, kakak, mahupon adik perempuan, jangan membenarkan mereka keluar dari rumah ! tapi kalo yang pergi majlis ilmu macam dataran shah alam yang ade ustaz azhar idrus tuh takpeeeee :D

perginya 2011 amat dirasai terutamanya budak budak sekolah ! mana tak nya, 1.1.2012 maka naik lah mereka 1 level persekolahan dari darjah 5 naik darjah 6, dari form 2 naik form 3. tapi bagi budak budak macam aku yang dekat asasi, universiti, mungkin dirasai dari segi umur sajalah. dammmn i'm gonna turn 20 -..- but hey, semua orang akan naik umur mereka tak kira apa yang terjadi *owhhh except u die lah.

what i'm expect from this incoming year or senang cakap azam aku lah kannnn haha

  • semoga aku akan jadi anak yang solehah and and and much more better than this year :')
  • i wish that i wouldnt burden my parents more and more terutama dari segi kewangan. *ehem
  • be more and more muslimah :) *i'm trying
  • belajar dengan lebih baik, keluarkan idea idea yang lebih bernas even i cant *sigh so that result sem depan much more better than last sem, and so that my cgpa will be just great . aminnn
  • and and and semoga the relationship last longer and less argue ! haha
  • and hopefully my parents will accept him well :)
  • and semoga perniagaan handbag saya berjalan dengan lebih baik :D ngeeeeeee~ *dont ask me how it supposed to be sound haha
  • and semoga friendship aku dengan semua semua kawan kawan kawan kawan tak kira dimana jua anda berada akan akan akan lebih baik insyaAllah :)
  • and and and and and *bape banyak and daaa* last but not least, semoga aku dapat major in quantity surveyor kat main campus nanti :)
fuhhh ni kalo aku listkan ape yang aku harap next year nih mahu tak cukup semalam tulis haha manusia memang greedy, yes aku admit, aku jugak kadang kadang , tapi tak salahkan kalo aku mengharapkan dan insyaAllah berusaha akan ape yang di listkan tu menjadi ? :)


may 2011 be a lesson to all of us, kita berubah menjadi seseorang yang much much better for tomorrow :) lastly, happy new year to all :)

No comments: