Assalamualaikum :) i'm Munirah. this is my blog. i'm writing things that bugged in my mind, do respect me if u wanna me to respect u :) family . friends . him :) they are all mine. i become stronger with them by my side :)

Saturday, March 26, 2011

bagun awal pagi :)

assalamualaikum :)
harini aku bagun awal :D ( maksudnyer, tak tdo after suboh ahhh ) haha aku di kejut dgn satu suare yang mengajak aku g beli barang2 dapur :D haha ayah aku ahh..pagi2 ajak g NSK beli barang..biase g malam jadi cm terkezut ah sket..asal ttibe je ayah aku ni ? haha

tapi anak yang bek nih ( eceeeehhh..tak malu an ? ) haha bagun ah gak..g teman ayah aku g beli barang..rupe2 nya ayah nak g pasar borong selayang tu sekali..banyak pilihan katenya..

once kiteorg dah sampai macam taakkk ramai orang pon :) maybe ramai g pasar borong kot ayah ? maybe . disebabkan perasaan cuak yang teramat takut terhadap anjing..aku kuar kate gune pintu driver :D haha seram wooo.. aku de bad memory ah dengan anjing anjing nih :D

ayah aku suh aku g amek sayur , ma pesan..amek banyak sayur sayur hijau ! haha aku tak suke yang hijau hijaun nih ;p jadi ma bg warning awal2 :D haha..jadi pergi lah aku ke kawasan sayur2 nih..

aku dah la makan sayur ikut suke..tak sume sayur aku kenal..lagi2 yang HIJAUhijau tuh :D haha . aku mencari sayur daun sup n daun bawang..tapi yang ade daun bawang je.. ttibe aku nmpk sayur macam daun sup.. tapi ontheway nak menuju kesana..

akak (mane ntah dtg, jgn ditanya :D ) : haishh..habes lah plak daun sup nyer..
aku ( tak malu menyampuk die bermonolog sendri ) : tu bukan daun sup ke akak ? (sambil tunjuk jari ahhh ke arah daun sup tersebut )
akak : eyhhh bukan lahh..tu daun ketumbar! HAHA
aku : owhhhhh..bukannn eyhhh ? haha (malu lah siott !) haha

and sedang berlegar2 tuh..aku cm tak puas ati lah an ? haha (tak dpt terima hakikat camni ah :D ) tetibe de m.cik mane ntah ade sebelah aku.. dok belek2 daun ketumbar (seperti yang di kabarkan akak td lah kat aku ) aku pon..

aku : (secara ttibe peramah ) banyak plak an die jual daun ketumbar nih ? nak sket je..
m.cik : (dengan pandangan pelik ke aku ) ni bukan ketumbar lah..parsley !
aku : owhhh.. ( dalam kepala dok pening! ) haha

dah naik kate tuh aku citer kat bapak aku kejadian memalukan diri sendri yang menimpa aku nih.

ayah ckp : haa tu lah !  sayur pon tak kenal !
aku : yela..tp an ? mane yang betul ? parsley ke ketumbar ? nape same plak ngan daun sup nih ?
ayah: ntah lah..ade yang kate parsley tuh bi nyer si ketumbar..haha

jadi aku makin bertambah bingung..haha time kasih lah ye ayah :D haha

p/s saket plak mato den ni haa..tido dah la lambet..bgun plok awal..haishhh ngantok ! haha

sekian :) nitee :D haha

2 comments:

melle amir said...

bangun awal dapat berkat, aha

munirah said...

haha baik lah melle :)