Assalamualaikum :) i'm Munirah. this is my blog. i'm writing things that bugged in my mind, do respect me if u wanna me to respect u :) family . friends . him :) they are all mine. i become stronger with them by my side :)
Lilypie First Birthday tickers

Sunday, March 27, 2011

earth hour ?

earth hour semalam an ? okeyh fine..sume wat entry nih semalam..aku jeh wat harini :D sebab semalam aku tengok my princesss :D haha

okeyh ape yang aku nak share kan disini..maybe ade yang boleh terima and maybe ade yang tak.. semalam sedang sedang tengah tengok citer tuh..aku o9 jugak Fb aku..jadi aku terbace lah ni..



okeyh..malas aku nk copy paste bbanyak yang aku leh ckp mereka2 nih berdua  bertiga berempat kalo tak silap :D bergado bertengang urat menyuarakan pendapat masing2 tentang earth hour ni.


now, bace nih..mereka mereka di fb tuh like 1 pompuan lawan ngan 4 laki kot (lebih kurang ah ) and this girl.. memang ckp like this earth hour ni bagus and so on (bace lah eyhh )


okayh this girl punye english is wayyyy tooo good :) an ? sampai ade sorg yang comment kate bdk nih copy paste dr wikipedia..and die kate lah yang die tak.. at first biler bce like..wow! bdk2 nih gado ape je yang beriyer sangat nih ? haha


aku boleh dikategorikan sebagai manusia yang kurang amek berat hal2 duniawi nih..bukan lah nak kate sebok amek taw sal akhirat je..itu lagi lah kurang :D haha ( teruk sungguh lah! )


tapi bagi aku lah an..earth hour ni satu care je kite nak jge bumi kite nih.. tapi kite ni sebagai ahli ahli yang menetap diatas muke bumi ni jangan lah amek kesah sal earth hour ni je kalo betul2 nak menjage bumi kite :) i meant..kitar semula lah..jgn buang sampah merata-rata..ni ingt sebab kau tutup lampu selama sejam je dah leh selamatkan bumi ke ? hell no! memang lah tak an..tapi kan ke lebih bek kalo kite mengambil je langkah langkah ni..dan pelihara jugak yang lain ? kan ?


and bagi sesetengah orang lah kan terutamanya orang orang yang memperjuangkan islam secara tegar, mereka kate earth hour bagai nih adelah care orang kafir nak mengawal fikiran kite..well, let think this way..kite jage lah electric kite agar kite tak terlalu mengikut ape ape yang orang2 kafir ( macam yang di kate oleh mereka ) ni lakukan.. maksudnye..tak semestinya sebab adenya kempen earth hour ni je kite nak kena tutop lampu kat umah sejam and pastu dok membazir letric..tidak tidak ! memanglah niat tidak menghalalkan cara..tp kan ke lebih bek kalo kite fikir yang positif nye ? tepok dada tanya dri sendri :)


p/s kalo ade yang bace then terasa or kalo empunya status ( ni sangat tak mungkin ) terbace dan orang2 yang terlibat dalam stutus tersebut terasa..seribu kemaafan ku pohon dari kau kau sekalian :D mianta chingu ya :)

sekian :)

2 comments:

Melle Abadi said...

aku tak sambut earth hour semalam, hehe

munirah said...

haha aku pon lagi lagi lah tak sambut :D haha umah dok penuh ngan lampu..haha