Assalamualaikum :) i'm Munirah. this is my blog. i'm writing things that bugged in my mind, do respect me if u wanna me to respect u :) family . friends . him :) they are all mine. i become stronger with them by my side :)
Lilypie First Birthday tickers

Friday, November 11, 2011

a reminder :)

assalamualaikum :)

fuhhh lame ehh tak post ? haha okayhhh tuh bukan cerita asal mahupon mahu direka ! ehh (?) okayhh ignore ! dah melarut dari tujuan post asal dah ni haha.

tadi aku bukak Fb macam biase mengadap jelah kotak hitam kecik aku ni an , then jumpe wall post nih, mari baca :)

Kisah ular hitam menunggu mayat 
Suatu cerita yang telah berlaku beberapa tahun dulu di Makkah …Kisah Benar … kisah yang boleh kita renungkan bersama serta jadikan panduan dalam diri kita ini. Kisah yang anda baca ini bukannya datang dari majalah Mastika atau majalah2 tabloid tetapi kisah dari tanah perkuburan Sa’raya,Makkah. 

Pada beberapa tahun dahulu ada seorang perempuan yang berumur 40an telah meninggal dunia. 


Mereka telah mengusung jenazah beliau untuk dikebumikan di tanah perkuburan Al Ma’ala yakni lebih kurang 2 kilometer dari Masjidil Haram selepas solat zuhur. 


Apabila sampai sahaja di tanah perkuburan tersebut, alangkah terperanjatnya mereka bila mendapati seekor ular yang berwarna hitam sebesar paha bersisik tebal telah berada di dalam liang lahat (dalam kubur tersebut).

Subhanallah … keadaan ular tersebut amat mengerunkan. Mereka pun terus berlalu dari situ dan membawa jenazah wanita tersebut ke tanah perkuburan yang lain yakni di tanah perkuburan Sa’raya lebih kurang setengah jam memandu dari situ (8 km Jauhnya) .

Apabila mereka sampai di tanah perkuburan tersebut, rupa-rupanya ular hitam yang sama juga telah menunggu jenazah wanita yang ingin dikebumikan di situ. 


Allahuakbar … mereka mengambil keputusan untuk memindahkan serta mengangkat ular tersebut dan letakkan di luar yakni berjauhan sedikit dari kawasan tersebut dan mengkebumikan jenazah wanita itu (yang peliknya ular hitam itu tidak melakukan apa-apa bila disentuh oleh mereka).


Selepas sahaja mereka mengkebumikan mayat wanita itu, tiba-tiba Ular Hitam yang diletakkan berjauhan dari situ terus datang menjalar dengan pantas dan masuk meluru ke dalam kubur wanita itu. 


MasyaAllah (seperti menjunam ke dalam swimming pool dari atas – keadaan sewaktu ular itu masuk ke dalam kubur). 


Dengan beberapa seketika mereka mendengar bunyi seperti dahan-dahan pokok yang dipatah patahkan dan apabila mereka melihat ke dalam kubur wanita tersebut, alangkah terperanjatnya kerana ular hitam sedang membelit jenazah wanita itu serta mematah matahkan tulang jenazah itu … 

Subhanallah. Ada beberapa orang yang berada di persekitaran kubur itu turut pengsan melihat kejadian itu. Selepas diselidiki kenapa perkara tersebut boleh terjadi, rupa-rupanya sewaktu hayatnya, wanita tersebut suka melewat lewatkan solatnya. 


Marilah kita ambil iktibar dan pedoman dari kejadian ini. Semoga Allah swt kuatkan iman kita dalam mendirikan solat 5 waktu daripada gangguan syaitan dan iblis insyaAllah. 
seram kan ? tu solat lagi tuh.. cume melengahkan nya je.. kita ni (?) owhhh silap, maybe aku je kot :D yang kadangkadang selalu tinggal solat ni macam mana pulak an ? subhanallah

entri ni adalah pesanan buat pembaca mahu pon diri sendiri yang bertantan banyak dosa . moga samasama amek pengajaran :)

masih ingat  akan ENTRI NI (?) okayhh kalo ade lah an ? :D haha ini sumber dari SINI :)

p/s : nampak tak shoutbox aku tuh ? aku ingt nak edit, alik alik jadi lagi buruk ! damn it --' sape boleh bantu ;)

7 comments:

Syue said...

shoutbox kau mmg comel :D Nampak box je hehee cane kau buat?

munirah said...

hahaha cett ;p tersilap ahh, biler betulkan balik, still tak betul ! damnnn --'

Elie Lily said...

takutnyeee! mmg peringatan! sama2 muhasabah diri!

:)

munirah said...

moga samasama muhasabah diri ;)

Amy Syahirah said...

subhanallah..blom sempat dikebumikan lgi ular tu dh siap tunggu.itu baru balasan lewat2kn solat..klau kita tinggal2kn solat apa la agaknye yg jdi kan . ya Allah,takut

munirah said...

amy : kannn ? seram kot :( moga sama sama muhasabah diri :)

Aimi Rosli said...

menginsafkan.